måndag 20 november 2017

Heja Danmark!



Idag älskar jag Danmark! Det är verkligen inget jag säger ofta, snarare tvärtom. Mitt danska portföljinnehav Tryg har kapitalmarknadsdag idag och lanserade nya finansiella mål. Men det som verkligen blev en riktig rolig nyhet var att de föreslår en extrautdelning på 3,60 DKK kronor till nästa år. De sjösatte i år kvartalsutdelningar på 1,60 DKK vilket gör att total utdelning per år ligger på 6,40 DKK. Extrautdelningen på 3,60 DKK är alltså rätt saftig och lyfter direktavkastningen till nästan 6,5 %. Höjer de den ordinarie utdelningen också så blir det så klart ännu bättre nästa år.

Tryg är ett försäkringsbolag och har gått riktigt bra sedan jag plockade in dem i min utländska portfölj. Jag räknar med att öka på i Tryg inom ett par månader. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar