måndag 5 februari 2018

Blodrött på börsen

Läser på Omni nu ikväll att dagens nedgång är den största sedan Brexit, alltså sommaren 2016 för 1,5 år sedan. Förstår att många blir oroliga en dag som denna om de aldrig varit med om ett stort ras en enskild dag. Om det här är början på en björnmarknad vet man aldrig, men det finns vissa tecken.

Idag köpte jag inget eftersom jag vill följa min plan. Den är att avvakta boksluten och ta ställning till köp när de är kända tillsammans med utdelningsförslaget. Redan imorgon rapporterar ett av mina bästa innehav, Axfood, och ett av mina sämsta innehav, Nobia. Båda är aktuella för köp imorgon.

Mina råd om det rasar är: håll huvudet kallt och följ din plan. Några procents nedgång innebär inte automatiskt köpläge. Om du köper, sprid ut köpen över flera dagar.

Har du en plan i dessa tider?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar