tisdag 13 februari 2018

Rapportperioden fortsätter

Efter några dagar utan rapporter så smäller det till imorgon med fyra stycken och på torsdag ytterligare ett par. Frågorna hopar sig. Hur har det fjärde kvartalet gått för norska investmentbanken ABG Sundal Collier? Tillräckligt bra för att behålla sin höga utdelning med en direktavkastning på över 8 % eller blir det sänkning i år igen? Vilka substansvärden kommer Traction och Latour presentera? Kan en kanonrapport vända på den trista kurstrenden för STAG Industrial eller är ränteoron för kompakt?

Årsrapportsäsongen är spännande, men det är ju ändå bara förrätten till utdelningsäsongen som tar vid strax därefter. Vanligtvis har jag regler som säger att jag inte får lov att göra köp i samma bolag med mindre än tre månaders mellanrum. Nu har jag valt att lätt lite på den regeln för att möjliggöra påfyllningar i mina innehav under utdelningssäsongen. T ex så gör det att jag kan köpa fler Handelsbanken innan utdelningen kommer, annars hade jag inte kunnat göra det. En annan faktor är den nedgång som skett och mina förväntningar på ytterligare nedgångar.

Annars har jag lite svårt att hinna med bloggen på sistone känner jag. Jobbet tar mycket tid och sen är det hushållsbestyr och lek med dottern innan hon somnar ganska sent. När jag har haft tid att sitta ned har jag senaste dagarna jobbat på ett annat inlägg som jag hoppas kunna publicera senare i veckan. Innan dess lär jag kommentera onsdagens och torsdagens rapporter. På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar