onsdag 4 april 2018

MĂ„nadsrapport mars

HÀr kommer min mÄnadsrapport för mars mÄnad. Har varken haft tid eller ork att skriva pÄ den tidigare dÄ vi var bortresta över pÄsk och dottern har sovit dÄligt (vilket innebÀr dÄlig sömn Àven för mig). Mars har precis som februari varit rÀtt svÀngig, men tendensen har varit nedÄtriktad. I ett Ärs tid har börsen rört sig mest sidledes, Àven om det har varit rÀtt stora kast dÀremellan. Ska bli spÀnnande att se vilket hÄll vi kommer bryta ut mot.

MÄnadens affÀrer
Köpt 36 st Lucara Diamond Corp
Köpt 70 st ABG Sundal Collier Holding
Köpt Spiltan Aktiefond Investmentbolag för 100 kr
Köpt 11 st SJR in Scandinavia B
Köpt 7 st HiQ International
Köpt 7 st Biotage
Köpt 3 st Skanska B
Köpt 8 st Nobia
Köpt 3 st TAG Immobilien AG

Under mars har jag fortsatt med min strategi att köpa i de bolag som kommer dela ut nĂ€stkommande mĂ„nad. Än sĂ„ lĂ€nge har jag inte sett nĂ„gon nackdel med denna strategi, men det kanske visar sig. KĂ€nns bra att fylla pĂ„ i alla innehav nu under första halvĂ„ret. Vi fĂ„r se om jag kan fördela ut inköpen lika jĂ€mnt Ă€ven nĂ€sta halvĂ„r.

Kontoutveckling

I princip hela mars slickade jag index, SIXPRX, men hamnade pÄ efterkÀlken i uppgÄngen i slutet av mÄnaden. Lite trÄkigt, men jag behÄller min ledning mot indexet i Är i alla fall.

För mina utlÀndska aktier gick det betydligt bÀttre. HÀr jÀmför jag mig med SPP Aktiefond Global A och den gick ned 2,71 % under mars. En liten revansch för mina utlÀndska innehav som gÄtt knackigt senaste tiden.

Utdelningar
Genworth MI Canada Inc 10,19 kr
K2A Knaust & Andersson Pref 30 kr
STAG Industrial 8,22 kr
LTC Properties Inc 12 kr
Axfood 112 kr
Tryg 77,37 kr
Handelsbanken A 300 kr
Castellum 55,65 kr

Totalt blev det 605,43 kr i mars och det Àr jag rÀtt nöjd med. Allt Äterinvesteras direkt och ska bidra med Ànnu högre utdelningar framöver.

Kommande mÄnad
Halleluja! Jag fick rĂ€tt i min förutsĂ€gelse förra mĂ„naden om att börsen skulle gĂ„ under februaris lĂ„gpunkt, 1 488 punkter. En kort stund 28 mars var börsen nere pĂ„ 1 484 punkter och vĂ€nde. April har börjat med tvĂ„ rĂ€tt stora nedgĂ„ngsdagar och jag tror att vi kommer fĂ„ se Ă€nnu lĂ€gre kurser under mĂ„naden. Lycka till i april!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar