onsdag 8 augusti 2018

Sommarstiltje


Det lugna börsläget fortsätter. Händer inte mycket på börsen just nu känns det som. Lite upp, lite ned, lite hit och lite dit. Inga direkta nyheter att tala om, de flesta rapporter har lämnats. Inga likvider att köpa aktier för. Såååååååå trist! Drygt två veckor kvar tills nästa löning också. Vad finns det att skriva om? Tja, några lägesuppdateringar kanske?

Hittills har jag dragit in drygt 4 000 kr i utdelningar under året. Förra året drog jag in knapp 3 000 kr och mitt mål i år är 5 000 kr. Med mina nuvarande aktier ligger prognosen på att jag kommer få drygt 4 600 kr i år. Kan bli ett par hundringar till, så jag lär väl missa målet knappt. Jag ger dock inte upp utan ska göra allt för att försöka nå mitt mål.


Ovan ser ni mina ackumulerade utdelningar. Perioden är inte superlång, bara drygt tre år, men visst är det en fröjd att titta på. De stora ökningarna uppåt sammanfaller naturligtvis med vårens utdelningar, övriga delen av året tickar det på uppåt i maklig takt. Jag ser redan fram emot nästa års utdelningar. Än så länge har jag inte satt något mål för jag tänkte avvakta resultatet från i år, men jag tror det blir nånstans 7- 7 500 kr.

I övrigt så tickar det på med ersättningarna från panelundersökningarna. På två månader har jag nu dragit in 1 200 kr, motsvarande 600 kr i månaden alltså. Det är ingen dålig extrapeng tycker jag! Då har ändå de senaste tre veckorna innehållit väldigt få undersökningar. Jag antar att det är pga semestertider. Igår kom det dock ett helt gäng med undersökningar och det blev en riktigt bra dagspeng.

Slutligen så glömde jag att skriva i min månadsrapport för juli att jag fört över en slant till Kameo och tecknat mig på ett nytt låneerbjudande med 10 % årsränta. Med den investeringen kommer jag nu att få nästa 20 kr i månaden framöver.

Tack för mig och nu hoppas vi på lite action på börsen framöver eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar