torsdag 22 november 2018

Uppdatering paneler

Dags för en uppföljning av hur det går med mina panelundersökningar. I dagarna spräckte jag 3 000 kronors barriären. Hittills har jag alltså dragit in hela 3 000 kr på att göra några undersökningar om dagen på lediga stunder. Det är en rätt bra summa sen jag började i somras. Jag har räknat på det och det motsvarar i snitt 18 kr per dag eller 540 kr i månaden. Kan jag hålla denna takt så kommer jag dra in nästan 6 500 kr på ett år. Är det då värt den tid jag lägger ned på det? Jag tycker faktiskt det, istället för att slösurfa bort några minuter i en tråkig stund på dagen kan jag istället dra in några kronor. Bevisligen blir många bäckar små en stor flod till slut. Av de 3 000 kronorna är 2 000 kr utbetalt till mitt bankkonto, medan 1 000 kr ligger kvar i panelerna i väntan på att jag når utbetalningsnivån.

Tidigare har jag använt utbetalningarna från panelerna för att dryga ut transaktionskontot när det har varit lite tunt med pengar, men den senaste månaden har jag konsekvent fört över varje krona till Avanza. Tanken var att bygga upp kapital i min KF för att använda dem när Avanza skulle köra sin traditionsenliga kampanj med courtagefri handel på Black Friday. Men tji fick jag! Avanza kommer inte köra sin vanliga kampanj utan har bytt ut den mot en mycket mindre lockande kampanj om att låsa in sina pengar på ett sparkonto. Här hade jag sett fram emot att fylla på i LTC Properties, STAG Industrial och samtidigt ta in ytterligare ett amerikanskt innehav. Nu får jag tänka om eftersom jag inte har råd att göra alla investeringarna till normalt courtage.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Stabilt. En bra extraslant varje månad.
    Håller med om att det inte är så jobbigt att pyssla med enkäterna.

    Jag kan hinta om att November ser ut att bli en bra månad för projekt GratisPengen. Om ett par dagar kommer min månadssammanställning.

    Mvh PB?

    SvaraRadera
  2. Kul PB?! Den ser jag fram emot att läsa :-)

    SvaraRadera