tisdag 2 april 2019

Nytt mål uppnått!

Idag är fin dag, nu på morgonen klirrade det till i mobilen och jag blev uppmärksammad på att jag hade fått drygt 400 kr i utdelning från SEB. Utan att kolla supernoga så tror jag faktiskt att det var den största enskilda utdelning jag har fått. Men viktigare än så var att utdelningen knuffade upp mina ackumulerade utdelningar över 10 000 kronors strecket! Jag har alltså nu fått in mer än 10 000 kr sammanlagt i utdelningar sen jag började med utdelningsstrategin för snart fyra år sen. Det roliga är att nu kommer det gå allt fortare och fortare. 15 000 kr lär också ryka senare i år och 25 000 kr nästa år.


Det här måste ju vara den bästa grafen någonsin. Den kan aldrig minska, utan kommer bara att sträcka sig högre och högre upp över tid. Sista kvartalet 2015 fick jag min första utdelning, en extrautdelning på 40 kr från Rottneros. Sedan dess har kurvan bara klättrat uppåt. Som ni ser så smyger den större delen av året, för att sedan ta stora fina kliv på våren. Det är ju då större delen av utdelningarna trillar in. Nästa mål som uppnås i år är 5 000 kr i årlig utdelning. Det uppnådde jag nästa förra året redan, men det saknades en hundralapp. I år räknar jag med ca 7 500 kr in. Har ni räknat på hur mycket ni har i ackumulerade utdelningar?

2 kommentarer:

  1. Om några år kommer du knappt se denna stegringen, den kommer vara som en fis i rymden jämfört med resten av kurvan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, visst är det härligt! Ja, titta bara på Utdelningsseglaren

      Radera