lördag 2 december 2017

Uppdateringar

Idag har jag uppdaterat sidan gällande utdelningar Igår kom det in månadsutdelning från LTC Properties. Tyvärr fick jag bara utdelning utifrån mitt tidigare antal aktier, de som jag köpte på Black Friday har inte tillgodoräknats mig ännu. Jag visste dock om att det var tight om tid att hinna med denna utdelning, så jag förväntade mig inget annat. Igår kom det också kvartalsutdelning från Genworth MI Canada.

Eftersom jag stuvat om en del i min portfölj var det också dags att uppdatera sidan gällande min portfölj. Ut försvinner Saltängen Property Invest och Kallebäck Property Invest, medan ALM Equity Pref, Amasten Fastighets Pref och K2A Knaust & Andersson Pref gör entré. Några innehav har också avancerat till en ny storleksnivå.

Igår blev det också äntligen köp i Latour. Jag har väntat och väntat, och slutligen kom de ner på en acceptabel nivå på 101 kr jämt. Det blev 4 st, jag gissar dock att det kommer gå att köpa fler ännu billigare om några veckor.

Efter mina försäljningar i Kallebäck och Saltängen sitter jag nu på en, för mig, stor kassa. Jag brukar vanligtvis vara fullt investerad och så kommer det också bli. Det är dock nu jag verkligen får användning av mitt exceldokument som jag beskrivit i ett tidigare inlägg. Hade jag inte haft det dokumentet så hade jag säkert kastat in pengarna i mina bolag direkt. Dokumentet påminner mig att jag har köpt relativt nyligen och då till en lägre kurs. Det är annars lätt att göra en tankevurpa och tänka att det nu har gått ner mycket och att aktierna skulle vara billiga. Fast vi behöver bara gå tillbaka till 20 september för att hitta en stängningskurs på OMXS30 som var lägre än gårdagens. Så nej, jag kommer nog skynda långsamt med mina likvider och pytsa in när mina regler tillåter det och när det kanske är gynnsammare kurser.

Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Plus 0,5% i November. Igår innan usa stängningen var det 1% så jag var lite mallig igårkväll.
    Svårt det där att tajma börsen, jag försöker investera direkt.
    Vissa köp blir ju till ett dyrare pris men det jämkas upp med andra inköp där det är billigare.
    Kan komma att ändra den här inställningen ju mer kapitalet växer men för nu är det reglebundna köp som råder.

    SvaraRadera