fredag 12 oktober 2018

TGIF

Thank God it's Friday! Denna veckan har jag varit så trött. Känner mig rätt sliten. Börjar bli dags för den där långsemestern nu. Dock är det fortfarande knappt två månader kvar till min "sommarsemester". Jag har, vad jag kan minnas, nog aldrig haft en riktig sommarsemester på 4-5 sammanhängande veckor i juni-augusti. Min långledighet förlägger jag i princip alltid under december och januari och då drar vi iväg till min frus hemland. 20-30 grader varmt i 6 veckor är inte fel i december och januari. Vi slipper den absolut mörkaste tiden på året.

Annars har jag äntligen kommit igång med träningen. Det har blivit 2-3 gånger per vecka på gymmet nu under några veckors tid. Första veckan ställde jag mig på vågen och den pekade på en väldigt, för mig, osmickrande vikt. Sedan dess har jag gått ned nästan 2 kg och det är ju en god början, men faktum är ändå att jag ökat min vikt med ca 30 % på bara 3 år. Skandalöst! När jag vägde som minst för 3 år sen tyckte förvisso folk att jag såg sjuklig ut och det kan jag väl hålla med om att så lite vill jag nog inte väga igen. Däremot finns det många trivselkilon att skala bort. En livsstil som bestått av godsaker, ingen träning, lite vardagsmotion och ett stillasittande arbete har skapat denna kropp. Men nu ska det bli andra bullar! Målet är att gå ned 6 kg innan utlandssemestern så jag kommer i mina kläder igen, sen gäller det att hålla emot alla frestelser utomlands.

Börsen då? Förutom en liten uppgång i tisdags så har nu börsen gått ned varje dag i en vecka och de senaste två dagarna var riktigt blodiga. Idag skulle det gå upp, men denna uppgång raderades runt lunchtid. Vi får väl se hur dagen slutar, men visst är det surt. I det här läget köper jag inget alls. Dels för att jag inte har några likvider i vanlig ordning, men också för att vi bara behöver gå tillbaka 3 månader för att hitta lägre kurser. Inget jätteras direkt. För att det ska bli intressant för mig så bör det gå ned ytterligare drygt 5 %. Om inte så fortsätter jag med mina vanliga månadsköp. Att sälja finns inte på kartan. Om tredje världskriget bryter ut och börsen faller 50 % på kort tid, då skulle jag nog bli lite skakis. Men sälja, det gör jag bara om jag inte tror på bolaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar