söndag 30 juni 2019

När tre blir fyra


Den 27 juni kl 17.20 lokal tid föddes min andra dotter, Victoria 💓 Allt gick väldigt bra och både mor och dotter mår fint. Nu följer såklart en tuff tid, men också en tid med mycket kärlek. Som tur är har vi både hjälp av mormor och morfar, även om de egentligen måste jobba sex dagar i veckan 7-19. Hemma finns också oftast en hemhjälp som lagar mat, städar och tvättar. Så vi kommer nog vara rätt bortskämda när vi åker tillbaka till Sverige i september. Jag tror inte att vi hade klarat det utan att bryta ihop i Sverige. En nyfödd som behöver båda föräldrarna och en treåring som också vill ha deras uppmärksamhet samt ingen hjälp alls från släkt eller vänner och ett hushåll att ta hand om. Nej, jag blir allt mer övertygad om att föda i Colombia var det bästa för oss. Nu gäller det bara att det går rätt smidigt med kontakten med myndigheterna så vi får ett pass till Victoria innan det är dags att åka hem.

Hur bloggen utvecklas den närmsta tiden är svårt att sia, men jag har i alla fall en mängd uppslag till inlägg. Jag hoppas att jag kommer få tid att skriva under dagarna och veckorna som kommer. Börsen har gått in i sommarlunken, men snart är det dags för rapporterna för det andra kvartalet och då lär det säkert hända en del i en tunn handel. Härnäst ska jag försöka plita ned en månadsrapport för juni och sen tänker jag även kolla på hur första halvan av året har gått och titta ännu längre tillbaka.

2 kommentarer:

  1. Grattis!
    Vad skönt att allt gick bra!

    Njut av denna tiden nu.

    Mvh PB?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stort tack! Det ska vi verkligen göra 🙂

      Radera