måndag 23 december 2019

Dan före dopparedan

Imorgon är det julafton och snart är börsåret 2019 slut. Jag ska inte sammanfatta det i detta inlägg, det kommer senare, men vilket fantastiskt år det har varit. Endast ett par börsdagar kvarstår på året innan det är dags att summera 2019. Nu var det drygt två veckor sen jag senast skrev ett inlägg och det är väl lite som lugnet innan stormen. Jag har en stor mängd inlägg planerade som alla ska släppas med kort mellanrum. Så det blir intensivt, men det har jag tid med nu när jag har långledigt. Inte förrän 7 januari kommer jag tillbaka till jobbet och då som samordnare istället för handläggare och på en ny enhet. Det känns lite vemodigt att lämna en fantastisk grupp av människor som varit mina kollegor i nästan två år. Som tur är kommer jag att träffa dem ändå, men det kommer ändå inte vara detsamma. 

Nya utmaningar väntar 2020 och jag hoppas naturligtvis att även börsen visar sig från sin bästa sida även nästa år. Men först ska vi klara av jul och nyår, med allt vad det innebär. Dessa dagar är det inte helt lätt att hålla koll på när man kan handla aktier och inte så därför har jag gjort en liten sammanställning. Nedan kan man se vilka dagar som är speciella för de nordiska och nordamerikanska börserna i jul och nyår. Utifrån detta kan man konstatera att 27/12, 30/12, 2/1 och 3/1 är helt vanliga dagar, medan resten av dagarna fram till 7/1 är lite speciella. Ha nu en riktigt god jul! Ät god mat, drick nåt gott i måttliga mängder och var vän med alla. Återkommer inom kort med ett inlägg om hur det gått med mina mål för 2019 samt en årskrönika.

Avvikande öppettider på börsen i jul och nyår

Julafton: Nordiska börserna stängda, USA och Kanada halvdag
Juldagen: Alla börser stängda
Annandag jul: Nordiska börserna och Kanada stängda, USA öppet som vanligt

Nyårsafton: Nordiska börserna stängda, USA och Kanada öppet som vanligt
Nyårsdagen: Alla börser stängda
6 januari: Sverige och Finland stängda, Danmark, Norge, USA och Kanada öppet som vanligt

5 kommentarer: