tisdag 25 juni 2019

Colombia

Nu var det bra länge sedan jag skrev ett inlägg på bloggen. Den enkla anledningen är att jag helt enkelt inte haft tid. De sista veckorna innan semestern var det rätt mycket på jobbet och även mycket som skulle ordnas hemma. Nu har i alla fall semestern inletts och jag är på plats i Colombia med min familj. Vilken glädje efter att ha varit separerade från dem i sex veckor! Sen jag kom har det också varit pappa för hela slanten för min dotter. Nu följer semester fram till mitten av juli och sen börjar jag jobba igen fram till slutet av augusti. Det ska bli intressant att se hur det funkar att jobba heldagar på distans från Colombia. När som helst kan också min andra dotter födas, så det är verkligen mycket som händer just nu. 

Frugan har gått över till föräldraledighet så hushållsinkomsterna har minskat drastiskt på kort tid. Utgifterna släpar dock eftersom vi betalar det mesta med kreditkort som vi sedan betalar till fullo månaden efter. Så sammanfattningsvis kan man säga att utgifterna i nuläget inte är anpassade efter inkomsterna. Det betyder att jag kommer att få dra ett större lass framöver och den här månaden blir det inte supermycket över till aktierna. Men jag tycker det är viktigt att oavsett situation inte frångå principen att spara mindre än 10 % av nettoinkomsten. Så det kommer jag att fortsätta med, men utöver det blir det inte många kronor. Även inkomsterna från panelundersökningarna kommer att minska eftersom det inte går att göra de flesta från utlandet. 

Jag hoppas få lite tid över och inspiration till att fortsätta mitt bloggande. Jag har några inlägg i pipen i alla fall. Börsen är som den är just nu, har varit billigare och dyrare så det är inte jätteinspirerande tider. Men min strategi är att investera varje månad så det får jag fortsätta med. 

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får en toppensemester och att födseln går bra 😃

    Mvh PB?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hoppas din semester blir bra också!

      Radera