fredag 22 september 2017

Veckoslut

Fredag idag och slutet på en rätt slätstruken vecka på börsen. Inga stora kast åt nåt håll och väldigt avvaktande handel. Tråkigt i mina ögon. Antingen får det gå upp kraftigt så värdet ökar på innehaven eller så får det gå ned mycket så att man kan köpa aktier billigare. Löningen närmar sig ju för de flesta och då vill man ju att det ska vara rea. För de som är helt föräldralediga som jag så får vi vänta ytterligare två dagar på pengarna. Förra månaden var det ganska lätt att hitta bolag att investera i bland mina innehav, men denna månad är det jobbigare känns det som. Kurserna står generellt högre nu än de gjorde då. Men jag ska nog kunna hitta några bra alternativ.

Dödskorset på OMXS30 som jag skrev om för ett par veckor sedan råder fortfarande. Trendomslag sker inte i en handvändning. Men nu befinner sig indexet över både den långa och den korta trenden. Fortsätter det så dröjer det inte länge innan den korta trenden vänder upp igen. Det känns som att det är huvudspåret nu när indexet slutade över 1600 punkter, en viktig nivå. Det kan signalera att en uppgång väntar. Teknisk analys är dock inte en exakt vetenskap (ingen vetenskap alls enligt vissa) så det kan gå hur som helst egentligen.

Nu väntar helgen med dess alla bestyr. Brukar vara fulltecknad så vi hörs säkert inte förrän nästa vecka. På återseende!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar