måndag 24 december 2018

En julhälsning

God jul kära följare! Hoppas att maten har smakat gott, att julklapparna uppskattades och att ni tyckte Karl-Bertil Jonssons julafton var lika bra som vanligt. Jag kanske enbart talar för mig själv, men det är inte jul på riktigt förrän man hört Karl-Bertils signaturmelodi och Tyko vrålat ut att han närt en kommunist vid sin barm.

Ta nu tillfället i akt att använda ledigheten till kontemplation. Fundera själv: lever jag det liv jag vill leva? Blir jag lycklig av min konsumtion och alla måsten? Nästa steg är att diskutera med nära och kära hur ni kan förändra ert samliv till det bättre.

Jag har haft snart två veckor på mig att fundera kring mitt liv. Om jag fortsätter som jag gör kommer jag oundvikligen gå in i väggen en dag. Mitt arbete är inte problemet, utan allt runtomkring. Hämta, lämna, laga mat, städa, tvätta och utöver det hinna med mig själv, att vara en god make och en bra pappa.

Jag måste förenkla min vardag och byta inställning till den. Mycket av stressen sitter i mitt huvud. Det finns ingen annan än jag själv som kan göra förändringar i mitt liv för att bli lyckligare. Så ge inga meningslösa nyårslöften som håller i en månad om en vecka utan gör en verklig förändring i ditt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar