torsdag 20 december 2018

Sommarsemester!

Nä, nu blommar löken tänker ni. Varför snurrar han om sommarsemester mitt i julstöket? Sedan en dryg vecka tillbaka befinner jag mig på varmare breddgrader i min frus hemland. Här ska vi stanna ytterligare 5 veckor och njuta av att slippa stressen därhemma och kontemplera över vårt liv och hur vi kan förbättra det. Självklart följer jag börsen även härifrån, även om jag missar ungefär halva den svenska börsdagen pga tidsskillnaden.

På grund av brist på dator så har det inte blivit några inlägg på ett tag. Min förhoppning är att vi ska få tillgång till en dator inom kort. Fram tills dess får jag skriva kortare inlägg på min telefon.

Min aktivitet på börsen under december har varit låg då jag brände hela månadssparandet på två amerikanska köp. Men imorgon kommer lönen och då blir det köp igen. Däremot tror jag på fortsatt nedgång framöver så det är ingen brådska att spendera allt med en gång. Dessutom är det långt till nästa lön så att sprida ut köpen kommer antagligen vara en bra strategi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar