lördag 16 november 2019

Nytt jobb

Vilken vecka! Igår blev det klart och direkt officiellt att jag från och med januari kommer byta tjänst hos min arbetsgivare. Jag lämnar handläggarrollen, som jag haft hos min nuvarande arbetsgivare och den innan i över 10 år, och blir samordnare på en annan enhet. Helt otroligt, med tanke på att jag i början av veckan inte hade några planer alls på att byta tjänst och inte hade nåt på gång. Jag fick dock i tisdags reda på att enheten som jag hade sökt mig till i somras, men inte blivit erbjuden tjänst hos, nu sökte folk igen. Eftersom det låg så nära i tid tänkte de fortsätta på den tidigare rekryteringen och prata med de som stod på tur i listan av sökande, vilket jag gjorde. Efter en kort "intervju" i torsdags fick jag då igår samtalet om att jag hade jobbet om jag ville ha det.

Lönemässigt betyder det initialt inte speciellt mycket. Jag lyckades få en femhundring extra, men om ett halvår har jag möjlighet att löneförhandla igen om allt går som det ska. Tjänsten är ett "vikariat" (har ju givetvis fast tjänst hos arbetsgivaren) för att täcka upp för en tjänstledighet på sex månader. Om allt har gått bra efter ett halvår och det finns plats så blir jag då erbjuden en fast tjänst på enheten och med det en ny lön. Jag tycker det ska bli riktigt spännande att pröva nåt nytt utanför handläggningen efter så länge och ska göra mitt yttersta för att göra ett bra jobb. Vad jag ska jobba med är inte riktigt klarlagt dock. Tjänsten innebär snabba puckar där man ska ta hand om uppdrag som kommer från högre ort, både utanför och inom myndigheten. Det gäller att snabbt sätta sig in i vitt skilda sakfrågor och ge svar till uppdragsgivaren inom deadline.

Redan nu kan jag alltså slå fast att 2020 kommer bli ett intressant och utmanande år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar