fredag 31 januari 2020

Kort uppdatering

En intensiv vecka närmar sig sitt slut. Idag är också sista dagen i månaden och därmed kan ni räkna med en månadsrapport imorgon. I början av vecka blev det bilresa till Stockholm för att lämna resten av familjen på Arlanda. Nu har de kommit fram till Colombia efter en händelselös resa med mellanlandning och ett par nätter i Miami. Så nu är jag gräsänkling åter igen. Under tiden de är borta ska jag försöka röra på mig så mycket jag kan och äta hälsosamt. Målet är att gå ned ett par kilon till på de sex veckor tills de är tillbaka. Jag tänker också att jag kommer lägga en del energi på bloggen och på Twitter. Sen behöver jag också jobba in en hel del timmar som jag tappat av olika orsaker under hösten och vintern.

Under veckan som gått har det kommit några rapporter, även om det är nästa vecka det smäller till rejält. Generellt tycker jag att rapporterna har prickat mina förväntningar. Utdelningsförslagen som har lämnats är jag rätt nöjd med, några kom in på precis det jag hade förväntat medan andra höjde lite mer än förväntat. Jag inte köpt speciellt mycket nu i slutet av månaden då jag gärna vill avvakta årsrapporterna. Generellt tycker jag det är bättre att köpa på rapportdagen oavsett om kursen då hoppar upp några procent. Du har då mer information att gå på och kan göra en bättre bedömning av läget.

Om vi blickar ut lite då så känns det som att det är ett litet osäkert läge nu. Börsen har slagit nya rekord, men nu kommit ned lite från toppen. Med Corona och andra geopolitiska händelser så känns det lite avvaktande just nu. Hur det ska gå för börsen kan ingen säga även om de kallas för experter. Jag kör på och investerar som vanligt i ur och skur.

2 kommentarer:

  1. Då ser jag fram emot din månadsrapport imorgon.
    /TomDan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Det ska bli roligt att sammanfatta januari då det varit en mycket bra månad.

      Radera