torsdag 31 maj 2018

100 inlägg!!

Bloggen fyller 100 inlägg! Jag började skriva i augusti 2017 och sedan dess har mycket hänt. Trafiken till bloggen har ökat och antalet följare på Twitter likaså. Jag är rätt nöjd med vad jag har åstadkommit under denna tid. Ibland har det varit glest mellan inläggen och andra perioder lite tätare. Utifrån min nuvarande livssituation så är ambitionen två större inlägg i veckan. Vi får se vad som händer framöver, det är lite omvälvande saker i görningen. Mer om det i ett kommande inlägg.

Portföljen rullar på bra och ligger nära 100 000 kr. Idag är det sista dagen i maj så en sedvanlig månadsrapport ligger i pipelinen imorgon eller i helgen. En liten teaser inför den är att det har gått bra, riktigt bra i maj. Imorgon är det x-dag i Nobina, som kommer att leverera den enskilt största utdelningen under hela året. Nu när utdelningshögsäsongen är över kommer jag att prioritera mina utländska innehav. Lade i princip hela månadens insättning i ett innehav, månadsutdelaren STAG Industrial. Det resulterade i nästan en dubblering av antalet aktier och jag ser fram emot kommande månader.

Imorgon börjar sommaren på riktigt. Hoppas ni njuter riktigt ordentligt i solen och glöm inte att smörja in er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar