tisdag 19 mars 2019

Nytt ATH i svenska portföljen

Efter att ha stått och stampat sen våren 2017 satte portföljen fart uppåt i april 2018. Det blev en stark uppgångsfas som ledde till nya ATH hela tiden. I augusti 2018 tog det dock stopp och hösten som tog över innebar et rejält tapp. När det såg riktigt mörkt ut i julas vände det plötsligt och sen dess har vi haft en ny stark uppgångsfas. Så till den grad att augustis ATH nu är slaget.

Ja, jag vet att det står att högsta är i augusti 2018, men den är på 42,84 % och av det som står bredvid så framgår det att portföljen nu står på 43,48 %.
Det känns lite som att det står och väger nu. Ska det vända ner härifrån igen, eller ska vi fortsätta mot nya toppar. Jag har ju varit rätt skeptisk sen julas och haft lite likvider som jag väntat med att placera i hopp om en rekyl nedåt. Som ni kan se så har ju den rekylen aldrig inträffat så jag har köpt på mig allt eftersom. Inte till fantastiska priser, men i alla fall när en liten dipp skett i de flesta fall. Min strategi är att köpa aktier varje månad, inte sitta på pengarna och vänta. Jag hoppas att det ska visa sig vara en bra strategi i slutändan, än så länge är jag nöjd med resultatet.

På fredag är det ett par välkända och populära bolag som har x-dag; Castellum och Axfood. Dessa är inga jättestora innehav för mig, men en fin liten slant blir det i alla fall nästa vecka. Sen rullar det på med x-datum och utdelningar varje vecka i princip ända till mitten på maj. Härliga tider, lukrativa tider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar