fredag 8 december 2017

Veckan som varit

Ja, då var ännu en börsvecka slut. En väldigt varierande vecka på det personliga planet får säga. I måndags var jag i Göteborg med mina kollegor hela dagen, vilket var roligt. I tisdags kände jag att efter två månaders hostande att jag äntligen skulle kunna köra ett pass på gymmet vilket jag gjorde. Det gick bra, men kvällen slutade med att jag fick feber. Höll i sig under onsdagen också och jag stannade hemma även torsdag fast jobbade hemifrån. Idag kände jag att det var dags att gå till doktorn och se om det var nåt mer allvarligt än en efterhängsen hosta. Svaret blev: lunginflammation. Jaja, det blir till att käka antibiotika en vecka nu då och hoppas att hostan äntligen ger med sig.

I portföljen har det annars varit rätt lugnt. Det har rört sig mest sidledes nu sen den lite större nedgången i början av november. Undrar åt vilket håll utbrottet kommer ske när det väl kommer. Historiskt sätt ska det ju vara en starkt positiv period nu fram till vårkanten, så det kanske kan bryta ut uppåt snart. Nåväl, som utdelningsjägare så är båda scenarierna välkomna. Sjunkande kurser innebär billigare aktier och stigande kurser innebär blåa siffror i portföljen, vilket också är trevligt.

Jag brukar inte göra en veckorapport, men tänkte ändå summera veckan lite kort. Svenska portföljen var ungefär plus minus noll, medan utländska portföljen var snäppet bättre. Ett par, i alla fall hittills, vältajmade köp gjordes under veckan och utdelningarna lyste med sin frånvaro. Ja, det var väl allt jag hade att rapportera för tillfället.

Trevlig fredagskväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar