fredag 22 december 2017

Uppdatering Kameo

I ett tidigare inlägg har jag berättat om min investering i crowdlending hos Kameo. Projektet jag investerade i har löpt på i tio månader och jag har fått ränteutdelningar varje månad enligt plan. December var sista månaden för projektet och nu fick jag även tillbaka femhundringen jag hade investerat. Allt har fungerat som utlovat hos Kameo och det är en tjänst jag kommer fortsätta att använda. 

I början av december förde jag över en ny femhundring till Kameo-kontot. Den valde jag att investera i ett kort projekt på bara 9 månader där ett företag ska köpa en råvind i Stockholm och omvandla den till tre lägenheter. Årsräntan är på 10 %. Pengarna jag fick tillbaka på första lånet har jag nu valt att investera i ett projekt på 18 månader med 10 % årsränta. Projektet handlar om markberedning för bostadsbyggande i Romskollen, Norge. 

Jag tycker att crowdlending är ett ypperligt sätt att diversifiera sina investeringar. På marknaden finns även Tessin, men jag har inte prövat dem eftersom de inte tillåter investeringar med mindre summor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar