onsdag 11 oktober 2017

Köp SEB och antiklimax i Climeon

Ytterligare en börsdag är lagd till handlingarna och den slutade något ned. Precis som förut var det små små rörelser. Några bolag rörde sig dock mer än andra. Bostadsutvecklarna har det tufft just nu och även byggbolag som Peab får en släng av sleven. Mitt Skanska tuffar dock på och har stigit bra sen mitt senaste köp strax över 170 kr i somras. Aktietorgslistade Sealwacs steg hela 184 % idag! Där skulle man ha varit med, men det går säkert minst 10 bolag som kraschar istället på varje guldkorn. Att vaska fram det rätta bolaget handlar nog mer om tur än skicklighet.

I portföljen blev det idag köp av 4 st SEB. Jag sålde av MQ förra veckan och har suttit på pengarna fram till nu. Återhållsamt av mig som oftast brukar köpa aktier direkt när det finns likvider på kontot. Jag är i princip alltid fullinvesterad. Det är så svårt att sia om framtiden så det är bättre att ha allt investerat tycker jag. Åter till SEB. Jag köpte dels för att det var dags för ett köp, det var rätt länge sedan sist och direktavkastningen är fin i SEB. Jag tror på bank framöver och jag tror även att börsen ska upp mer innan årskiftet.

Climeons noteringserbjudande övertecknades flera gånger om och intresset var därmed stort. Tyvärr blev det ingen tilldelning för mig denna gång heller. Nåja, det kommer fler tillfällen. Hoppas att någon av er fick tilldelning för det lär smälla till på fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar