tisdag 24 oktober 2017

Sjukdomar, men inte i den blomstrande portföljen

Nu var det ett litet tag sedan jag skrev ett blogginlägg. Jag har varit rätt förkyld och har nåt problem med mina ögon. Nu har min dotter blir dunderförkyld också... suck! Nåväl, jag får samla ihop mig och skriva ett litet inlägg åtminstone.

Inga rapporter har släppts av mina portföljbolag ännu denna veckan, men imorgon så kommer det några siffror och resten av veckan är också ganska fullmatad. Jag har fått in lite slantar på kontot att handla för och gjorde därför slag i saken idag. Det blev först 2 st Traction igår. Jag har haft en köporder inne på 188 kr i ett par veckor och äntligen gick den igenom. Eftersom substansvärdet är beräknat till 196 kr så köpte jag alltså med lite rabatt.

Idag blev det 28 st Lucara Diamond. Lucara är ju mitt sämsta innehav och kursen är riktigt nedtryckt. Vi får se om jag bara snittade ned mig lite eller om jag lyckades pricka en botten. Rapport kommer snart och då kanske det blir tal om extrautdelning, vilket borde få kursen att stiga något. Sedan blev det 3 st Kallebäck som jag inte fyllt på i sedan början av året. Nu tog jag en tidig position inför nästa kvartalsutdelning. Både Saltängen och Kallebäck bevakar jag noga för att se om det finns någon tendens till nedgång. Annars har det vatit stadigt uppåt för dem senaste året.

Dagen avslutades med ett köp även på Nordnet-kontot, nämligen ett stycke Hemfosa. Ingen motivering till det köpet mer än att det fanns pengar löst på kontot och det var ett litet tag sen sist jag köpte Hemfosa.

Det får räcka för ikväll. Hoppas att jag och dottern blir bättre snart så man blir mer motiverad till att skriva. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar