tisdag 10 oktober 2017

Upp och ned

Ny vecka och den har börjat lite trevande. Först en väldigt knapp uppgång igår och idag lite mer ned. Men det är verkligen små rörelser just nu. Kan det vara lugnet före stormen? Nästa veckar drar rapportsäsongen igång på riktigt och det lär sätta tonen framöver. I min egen portfölj så har det varit lite större svängningar i enskilda bolag. En köprekommendation från Börsveckan lyfte HiQ några procent igår och idag fortsatt det upp en halv procent. Samma tidning sänkte Softronic med några procent, men idag studsade de upp 3 % igen. Betsson har problem i Turkiet och även de tappade igår, men hämtade igen allt idag.

Mitt danska innehav, försäkringsbolaget Tryg, lämnade kvartalsrapport idag och den var rätt stabil. Inget som fick en att höja på ögonbrynen. Marknaden reagerade med en gäspning. Redan imorgon handlas de utan rätt till kvartalsutdelningen som sen kommer på fredag. Inget annat bolag jag känner till har så kort tid mellan x-dagen och utdelningsdagen. Sköna 1,60 DKK per aktie kommer i alla fall att ticka in på kontot.

I veckan, närmare bestämt på fredag kommer företaget Climeon till börsen och jag har valt att anmäla mig till introduktionen. Detta är blott andra gången jag har gjort så, förra gången var när Volati skulle till börsen. Tyvärr fick jag ingen tilldelning då och vi får se hur det går denna gången. Imorgon ska besked komma hur det har gått, om erbjudandet har övertecknats eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar